Rolland Keman Eğitim Metodu
Paul Rolland 1911 de Budapeşte' de doğdu. Amerika' da hem viyolacı hem de etkili ve saygın bir keman pedagoguydu. Keman eğitiminin ilk 2 yılında Keman tekniğindeki fiziksel beklentilerin önemini vurgulamış ve buna inanmıştır. Rolland, her zaman, eğitmenlerin de teknik bilgi ve yönergeleri doğru uygulamalarının, vücut serbestliğini bilinçli kullanmalarının kaçınılmaz olduğunu savunmuştur.
Rolland' ın bu pedagojiye yaklaşımı son derece analitik,öğretim konusundaki yaklaşımıysa bir o kadar sistematik ve mantıksaldır..Eşi; O nun çalışmaları ile ilgili şöyle söyler:''Paul, keman eğitiminde kullanılan her hareket ve yöntemin tek tek analizlerini yapmıştır''. ''Keman çalma yönteminde vücut hareketlerinin kullanımı ve bunun faydaları konusunda, fiziksel ve bilimsel uzun araştırmalardan sonra eğitime başlamıştır''.
Vücudu doğru kullanmanın, daha doğrusu vücut ile zihin arasındaki dengeyi sağlayabilmenin, insan sağlığını ve sağlıklı yaşamayı olumlu olarak etkilemesi konusunda da ''Alexander Yöntemi''nden faydalanmıştır. Bu tekniği keman pozisyonlarını öğretme de kullandı.
İyi bir kemancı olabilmek için öncelikle tekniğin doğru olması, gerekliliğini savundu 3-12 yaş keman eğitiminde (özellikle küçük yaşlar için) oyun ve devinimin önemini hep vurguladı.
Rolland ve Suzuki yaklaşımları birbirlerine benzerlik gösterse de,Rolland da oyun ve hareket ön plandadır.Nota baştan beri vardır ama önce sembollerle gösterilir daha sonraki evrelerde nota ya dönüşür.İlk 3 yıldan sonra Rolland Klasik eğitime geçilmesini savunur.
Bireysel eğitimin yanı sıra haftada 1 kez grup derslerinin motivasyonu artırdığı konusunda Suziki ile hemfikirdir.
Vücudun egzersizlerle yumuşatılarak serbest hale getirilmesi amaçlanır, gerginlik ve baskıdan arındırılır. Çalış teknikleri ritim ve ritmik hareketlerle desteklenir. Ayakların pozisyonu yere sağlam ve dengede basışı çok önemlidir.
Her iki yöntemde de çocukların başarılı olma duygusunu tatmaları, sonuçta da cesaret duygusunu kazanarak, enstrumanları ile aralarında sevgi bağı oluşturmak amaç edinilmiştir.
"ONLARI DOĞRU TEKNİKLE BAŞLATIN, DOĞRU YÖNLENDİRİN, DOĞRU YOLDA İLERLETİN, SONUCUNDA EN ÜST SEVİYEYE ULAŞTIKLARINI GÖRECEKSİNİZ"
Rolland' ın bu pedagojiye yaklaşımı son derece analitik,öğretim konusundaki yaklaşımıysa bir o kadar sistematik ve mantıksaldır..Eşi; O nun çalışmaları ile ilgili şöyle söyler:''Paul, keman eğitiminde kullanılan her hareket ve yöntemin tek tek analizlerini yapmıştır''. ''Keman çalma yönteminde vücut hareketlerinin kullanımı ve bunun faydaları konusunda, fiziksel ve bilimsel uzun araştırmalardan sonra eğitime başlamıştır''.
Vücudu doğru kullanmanın, daha doğrusu vücut ile zihin arasındaki dengeyi sağlayabilmenin, insan sağlığını ve sağlıklı yaşamayı olumlu olarak etkilemesi konusunda da ''Alexander Yöntemi''nden faydalanmıştır. Bu tekniği keman pozisyonlarını öğretme de kullandı.
İyi bir kemancı olabilmek için öncelikle tekniğin doğru olması, gerekliliğini savundu 3-12 yaş keman eğitiminde (özellikle küçük yaşlar için) oyun ve devinimin önemini hep vurguladı.
Rolland ve Suzuki yaklaşımları birbirlerine benzerlik gösterse de,Rolland da oyun ve hareket ön plandadır.Nota baştan beri vardır ama önce sembollerle gösterilir daha sonraki evrelerde nota ya dönüşür.İlk 3 yıldan sonra Rolland Klasik eğitime geçilmesini savunur.
Bireysel eğitimin yanı sıra haftada 1 kez grup derslerinin motivasyonu artırdığı konusunda Suziki ile hemfikirdir.
Vücudun egzersizlerle yumuşatılarak serbest hale getirilmesi amaçlanır, gerginlik ve baskıdan arındırılır. Çalış teknikleri ritim ve ritmik hareketlerle desteklenir. Ayakların pozisyonu yere sağlam ve dengede basışı çok önemlidir.
Her iki yöntemde de çocukların başarılı olma duygusunu tatmaları, sonuçta da cesaret duygusunu kazanarak, enstrumanları ile aralarında sevgi bağı oluşturmak amaç edinilmiştir.
"ONLARI DOĞRU TEKNİKLE BAŞLATIN, DOĞRU YÖNLENDİRİN, DOĞRU YOLDA İLERLETİN, SONUCUNDA EN ÜST SEVİYEYE ULAŞTIKLARINI GÖRECEKSİNİZ"
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Bu konu hakkındaki yorumunuzu alalım ;)