Müzik ve İnsan
Yaygın bir inanış, müzik yapanların başka bir işe yaramayacakları yönündedir. Yurdumuzda "Çalgıcı" sıfatı ile aşağılanmaya çalışılan bir kitle olan müzisyenler, esasında normalin üzerinde yetilere sahip kişilerdir. Yine bir bilimsel yargıdır ki, müzik ile uğraşan kimselerin hem sosyal hem de matematiksel zekaları diğerlerine göre farkedilir derecede yüksektir.
Yapılan bilimsel araştırmalar, müziğin herhangi bir dalı ile ilgilenen bireylerde, artan matematiksel muhakeme kabiliyeti ortaya çıktığını göstermektedir. 2004 yılında American Psychological Society tarafından yayınlanan bilimsel raporda aşağıdaki verilere ulaşılmıştır.
Aynı yaş ve zeka düzeyinde, denk eğilimlere sahip, ortak kültür gruplarından 4 denek grubu ele alınmış, ilk gruba piyano eğitimi, 2. gruba ses eğitimi, 3. gruba drama eğitimi verilmiş, 4. gruba ise hiçbir eğitim verilmemiştir. 36 seanslık eğitimin ardından iq değerleri sınanmış ve şu sonuçlara ulaşılmıştır. Kontrol grubuna kıyasla piyano eğitimine alınan çocuklarda 5.8 puan, ses eğitimine alınan çocuklarda 7 puan, drama eğitimine alınan çocuklarda 3.5 puan artış meydana gelmiştir. Bu rapor kanıtlamaktadır ki, müzik kimsenin mühendis olmasına engel değildir.
Kaldı ki, kurumumuzda eğitim alan yetişkin öğrencilerimiz içerisinde yüksek öğrenim görmüş kişiler ve özellikle fen bilimleri alanlarından mezun olanlar diğerlerine göre daha hızlı yol katetmektedirler.
Elbette istisnalar mevcuttur. Bir bilimsel yargı için bile istisnaların yokluğundan söz etmek doğru değildir. Ancak kurumumuzda da gözlenmektedir ki, öğrencilerimiz, yaşıtlarından çok daha ileri algılama ve muhakeme kabiliyetine sahiptirler.
Zaten müzik bir disiplin işidir. Yani müzik yapabilmek için belli prensipleri edinmek ve bu yolda çaba göstermek gerekir. Süreç içerisinde edinilmek zorunda olunan matemetiksel işlem yetisi de bunlara eklendiğinde müzik dışındaki meziyetleri de oldukça yüksek bireyler ortaya çıkabilecektir.
Müzik insana neler kazandırır?
Yapılan bilimsel araştırmalar, müziğin herhangi bir dalı ile ilgilenen bireylerde, artan matematiksel muhakeme kabiliyeti ortaya çıktığını göstermektedir. 2004 yılında American Psychological Society tarafından yayınlanan bilimsel raporda aşağıdaki verilere ulaşılmıştır.
Aynı yaş ve zeka düzeyinde, denk eğilimlere sahip, ortak kültür gruplarından 4 denek grubu ele alınmış, ilk gruba piyano eğitimi, 2. gruba ses eğitimi, 3. gruba drama eğitimi verilmiş, 4. gruba ise hiçbir eğitim verilmemiştir. 36 seanslık eğitimin ardından iq değerleri sınanmış ve şu sonuçlara ulaşılmıştır. Kontrol grubuna kıyasla piyano eğitimine alınan çocuklarda 5.8 puan, ses eğitimine alınan çocuklarda 7 puan, drama eğitimine alınan çocuklarda 3.5 puan artış meydana gelmiştir. Bu rapor kanıtlamaktadır ki, müzik kimsenin mühendis olmasına engel değildir.
Kaldı ki, kurumumuzda eğitim alan yetişkin öğrencilerimiz içerisinde yüksek öğrenim görmüş kişiler ve özellikle fen bilimleri alanlarından mezun olanlar diğerlerine göre daha hızlı yol katetmektedirler.
Elbette istisnalar mevcuttur. Bir bilimsel yargı için bile istisnaların yokluğundan söz etmek doğru değildir. Ancak kurumumuzda da gözlenmektedir ki, öğrencilerimiz, yaşıtlarından çok daha ileri algılama ve muhakeme kabiliyetine sahiptirler.
Zaten müzik bir disiplin işidir. Yani müzik yapabilmek için belli prensipleri edinmek ve bu yolda çaba göstermek gerekir. Süreç içerisinde edinilmek zorunda olunan matemetiksel işlem yetisi de bunlara eklendiğinde müzik dışındaki meziyetleri de oldukça yüksek bireyler ortaya çıkabilecektir.
Müzik insana neler kazandırır?
- Daha yüksek matematiksel işlem yetisi.
- Muhakeme kabiliyeti.
- Disiplin davranışı.
- Çalışma ve egzersiz bilinci.
- Daha yüksek duygusal zeka.
- Özel yeteneklerin beslenmesi, bu yönlü ihtiyaçların giderilmesi.
- Daha relaks bir ruh hali.
- Sosyal statü.
- Dilediğiniz zaman canlı müzik.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Bu konu hakkındaki yorumunuzu alalım ;)