Keman Eğitiminde Suzuki Metodu
Suzuki metodu Dr Shinichi Suzuki tarafından yaratılmış ve bütün dünyada müzik eğitimcileri tarafından kabul görmüş, müzik öğretim yöntemidir. Suzuki, disiplin ve iyi birer kemancı yetiştirmek için verilen eğitim ile gelecekteki savaşları önleyebilecek, iyi bireylerden oluşan bir toplum yaratabileceğini düşünmüştü.
Bebekler doğdukları ilk günden itibaren ana dillerini öğrenmeye başlarlar. Dilin zorluk derecesi ne olursa olsun 1-2 yıl içersinde o dili öğrenirler. Dr. Suzuki bu metodu keman eğitimine uygulamış ve öğrencilerinin verdiği konserlerle başarısını kanıtlamıştır.
Suzuki metodunun öğretilmesinde özellikle şu noktalar çok önemlidir:
Her çocuk müthiş bir öğrenme kapasitesi ile doğar. Dr.Suzuki ‘’yetenek’’kavramını çocuğun gelişme kapasitesi ve yatkınlığı olarak tanımlar. Normal gelişen her çocuk keman çalmayı da öğrenebilir, yeterki anne babalar çocuklarına olan inançlarını ve güvenlerini kaybetmesinler.
Çocuklar duyma yoluyla müziği daha kolay öğrenebilir ve hatırlama kapasitelerini geliştirebilirler. Bu yolla kendi yanlışlarını daha rahat düzeltebilirler. Sonuç olarak yazılı semboller yerine müziğin kendisine odaklanabilirler.
Suzuki yöntemi çocuklarla bire bir derslerin önemini vurgularken, haftada bir kez grup derslerinin de olmasından yanadır. Çocuklar birlikte oynamayı severler. Birbirlerini izleyerek de motive olurlar. Kendilerini yalnız hissetmez, güven duygusunu geliştirirler. Birbirlerini desteklemeyi ve duyarlı olmayı, dinleme alışkanlığı kazanarak sabırlı olmayı öğrenirler.
Suzuki yönteminin diğer kazanımları şöyle sıralanabilir:
Bebekler doğdukları ilk günden itibaren ana dillerini öğrenmeye başlarlar. Dilin zorluk derecesi ne olursa olsun 1-2 yıl içersinde o dili öğrenirler. Dr. Suzuki bu metodu keman eğitimine uygulamış ve öğrencilerinin verdiği konserlerle başarısını kanıtlamıştır.
Suzuki metodunun öğretilmesinde özellikle şu noktalar çok önemlidir:
- Gözden önce kulak
- Motivasyon
- Önceden öğrenilen şeylerin üzerine yeni şeyler koyarak, küçük adımlarla ilerlemek
- Doğal hareket- performansa uygun bir vücut duruşu
- Etkili ve rahat bir tekniğin sağladığı ritmik bir akış
- Kendinden emin çalabilmek için eserlerin sürekli olarak tekrar edilmesi
Her çocuk müthiş bir öğrenme kapasitesi ile doğar. Dr.Suzuki ‘’yetenek’’kavramını çocuğun gelişme kapasitesi ve yatkınlığı olarak tanımlar. Normal gelişen her çocuk keman çalmayı da öğrenebilir, yeterki anne babalar çocuklarına olan inançlarını ve güvenlerini kaybetmesinler.
Çocuklar duyma yoluyla müziği daha kolay öğrenebilir ve hatırlama kapasitelerini geliştirebilirler. Bu yolla kendi yanlışlarını daha rahat düzeltebilirler. Sonuç olarak yazılı semboller yerine müziğin kendisine odaklanabilirler.
Suzuki yöntemi çocuklarla bire bir derslerin önemini vurgularken, haftada bir kez grup derslerinin de olmasından yanadır. Çocuklar birlikte oynamayı severler. Birbirlerini izleyerek de motive olurlar. Kendilerini yalnız hissetmez, güven duygusunu geliştirirler. Birbirlerini desteklemeyi ve duyarlı olmayı, dinleme alışkanlığı kazanarak sabırlı olmayı öğrenirler.
Suzuki yönteminin diğer kazanımları şöyle sıralanabilir:
- En başta kendine güven duyma
- Sanatı ve müziği takdir edebilme
- Sosyal becerilerini geliştirme
- Hatırlama kapasitesi
- Problem çözme becerisi
- Yarışmak yerine paylaşım
- Kendini ifade yeteneği.
- Zamanı kullanma
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Bu konu hakkındaki yorumunuzu alalım ;)